English brochure: NTRNZ IdeaSprint – INFO eng

 

MAGIC IN LAPLAND – UUDESTA OHJELMAKONSEPTISTA VIELÄKIN TUOTTAVAMPI  20-23.11.2018

IdeaSprintissä tuodaan esiin haasteyrityksen todelliseen liiketoimintaan liittyviä tarpeita ja ongelmia, jotka esitetään haasteen muodossa. Osallistujat vastaavat näihin haasteisiin ratkaisuehdotusten muodossa. Ratkaisuehdotukset pitsataan tuomaristolle sekä muille osallistujille ja valitaan voittajatiimi.

NTRNZ Media on oululainen uuden sukupolven mediaosaaja, jonka osaaminen on tunnustettua. Yrityksen suunnittelema ja tuottama Eränkävijät on palkittu kultainen Venla -palkinnolla. Parhaillaan yritys suunnittelee Magic on Laplandin lisäksi uutta Love of the Wild – From the Alps to the Arctic -sarjaa, joka tulee huippuluokan visuaalisuudellaan täyttämään katsojien vaativimmatkin odotukset.

Magic in Lapland on NTRNZ Median uusi suomessa kuvattu ja tuotettu sisältötuote kansainvälisille markkinoille. Sarja on viisi osainen TV-sarja, joka tullaan jakelemaan globaalisti TV- ja VOD -alustoilla. Sarjalla on kansainvälinen jakelusopimus Hong Kongilaisen jakelijan kanssa, ja ensisijainen kohderyhmä on Aasian markkinat. Sarjan ensi-ilta tulee olemaan vuonna 2019.

http://www.ntrnz.com

http://www.magicinlapland.com

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=98Pgpem5xBo

HAASTE

Haasteen sisältönä on kehittää kaupallisia palveluita ja tuotteita, jotka pohjautuvat tavalla tai toisella sisältötuotteeseen tai siinä käsiteltyihin aiheisiin. Lisäksi tulisi miettiä ja perustella digitalisaation mahdollisuudet asiakkaan ostopolun ja palvelun käyttämisen eri vaiheissa. Tuotteet, palvelut sekä ostopolku tulee olla mahdollisimman luova.  ”Out of the box” -ajattelua arvostetaan, jopa realistisia toteutustapoja enemmän.

 

RATKAISUEHDOTUKSET

Ratkaisuehdotukset voivat liittyä esimerkiksi seuraaviin aiheisiin

  • Hyödyntäminen Lapin matkailun kattomarkkinoinnissa Aasiassa
  • Fyysisten tuotteiden konseptointi, joita voi ostaa kansainvälisestä verkkokaupasta
  • Sähköisten palvelutuotteiden konseptointi, joita voi ostaa kansainvälisestä verkkokaupasta
  • Brandiyhteistyö suurten kansainvälisten kuluttajabrandien kanssa
  • Yksittäinen matkailija sisällöntuottajana digitaalisessa ympäristössä
  • Uuden tai parannetun osto- ja myyntiprosessin kehittäminen
  • Uuden ansainta ja/tai liiketoimintalogiikan luominen Magic of Laplandille

 

TULE MUKAAN – HYÖDYT VARMASTI!

  • Näet miten kansainvälisiä  digitaalisia sisältöjä kaupallistetaan eri alustoille
  • Tätä kautta voit saada harjoittelu- tai työpaikan NTRNZ:ssa
  • Jos voittajatiimin ratkaisuehdotus mahdollistaa konkreettisen hyödyntämisen, maksaa NTRNZ rahallisen palkkion
  • Voit hyödyntää saamaasi digitaalista kaupallistamisosaamista myös omalla toimialallasi
  • Jatkoneuvontaa parhaiden ratkaisuehdotusten kehittämiseen

 

OHJELMA JA PAIKKA

Paikka on Oulun yliopisto, Linnanmaan kampus

Tiistai 20.11.2018 (klo 9-15): Tutustuminen haasteeseen ja brainstorming

  • Tila HU205

Keskiviikko 21.11.2018 (klo 10-14): Ratkaisuehdotuksen kehittäminen

  • Tila HU205

Torstai 22.11.2018 (klo 10-14): Ratkaisuehdotuksen kehittäminen 2

  • Tila SÄ116

Perjantai 23.11.2018 (klo 9-14): Pitsaus ja palkinnot

  • Tila TS133